گیم مدیا

سایت گیم مدیا با هدف کمک برای رفع مشکلات کامپیوتری و موبایلی ساخته شده است.

گیم مدیا

سایت گیم مدیا با هدف کمک برای رفع مشکلات کامپیوتری و موبایلی ساخته شده است.

با سایت گیم مدیا همراه ما باشید تا به دنبال حل مشکلات شما در فضای گیم و تکنولوژِی برویم.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

چگونه با محدودیت های استیم خرید کنیم؟

چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۱۸ ق.ظ

یکی دو ماه اخیر اصلا ایام خوبی برای کاربران ایرانی استیم نبوده است. پس از این که کمپانی ولو محدودیت‌های جدیدی روی قابلیت تغییر ریجن فروشگاه پلتفرم خود اعمال کرد، پیش‌بینی می‌شد که این تازه شروع دردسرهای ما ایرانی‌ها باشد. متاسفانه خیلی هم زود این پیش‌بینی درست از آب در آمد.

سخت‌گیری جدید استیم به گیفت کارت‌ها برمی‌گردد. گیفت کارت‌های والت استیم تا چند روز پیش می‌توانستند در هر ریجنی (به جز ایران) فعال شوند؛ یعنی به طور مثال اگر ریجن اکانت شما آرژانتین بود و یک گیفت کارت ۵۰ پوندی انگلستان را روی آن فعال می‌کردید، استیم به صورت خودکار آن ۵۰ پوند را به معادلش در واحد پول آرژانتین، یعنی پسو تبدیل می‌کرد.

اما طبق قوانین جدید استیم، از این به بعد والت کارت هر کشور تنها در آن کشور فعال می‌شود. به عبارت دیگر، شاهد یک خداحافظی ناگهانی با فعال کردن گیفت کارت‌های انگلستان در آرژانتین بودیم. شاید با خود فکر کنید که پرونده خرید از استیم بسته شده و دیگر باید بیخیال بازی‌های جدید شویم، اما خوشبختانه هنوز راهکارهایی وجود دارند. در این راهنما، قرار است راه‌های خرید از استیم پسا-محدودیت‌های جدید را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

والت کارت‌های مخصوص هر ریجن

معمولا وقتی به گیفت کارت‌های هر پلتفرمی فکر می‌کنیم یاد واحد پول دلاری آن می‌افتیم. والت کارت‌های استیم هم همین طور بودند و چشمانمان به دیدن کارت‌های فلان قدر دلاری یا نهایتا پوندی عادت داشت. اما این دلیل نمی‌شود که این والت کارت‌ها در سایر واحدها هم وجود نداشته باشند.

برخی از فروشگاه‌ها هم‌اکنون والت کارت‌های منطقه بندی شده، همچون پزوی آرژانتین را به موجودی خود اضافه کرده‌اند و انتظار می‌رود در روزهای آینده فروشگاه‌های بیشتری هم این محصولات را موجود کنند. برای فعال کردن آن‌ها تنها کافیست که همانند قبل، در این صفحه والت کارت خود را فعال کنید. فقط محض احتیاط، آی‌پی خود را هم به کشور ریجن اکانتتان تغییر دهید.

شاید هم چیزهایی درباره وجود داشتن گیفت کارت‌های گلوبال شنیده باشید. راستش را بخواهید ما نمی‌توانیم چیزی را صد درصد در این باره بگوییم، اما استیم خیلی واضح گفته که از این به بعد هر ریجن باید از والت کارت مخصوص خودش استفاده کند. اگر اطلاعات بیشتری در این باره می‌دانید، حتما آن را در بخش نظرات ویجیاتو با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

کلید Team Fortress 2

ممکن است تازه وارد استیم شده باشید و خیلی با ساز و کار آن آشنا نباشید. اگر جزو این دسته هستید، حق دارید که سرتان را بخارانید و با خود فکر کنید که یک بازی چطور می‌تواند پول به حساب اضافه کند، یا اصلا کلید چی است دیگر.

سعی می‌کنیم خلاصه و قابل فهم توضیح دهیم؛ استیم دارای یک بازار یا Market است – موشواره‌تان را روی کلمه Community ببرید تا این گزینه را مشاهده کنید. مارکت استیم مخصوص خرید و فروش آیتم‌های مختلف مربوط به استیم یا بازی‌ها از سایر کاربران استیم طراحی شده است؛ همچون تریدینگ کارت بازی‌ها، بکگراند پروفایل، اسکین بازی‌هایی همچون Dota 2، پابجی و CSGO، و کلید این بازی‌ها.

حالا کلید چیست؟ سه بازی چندنفره محبوب ولو، یعنی Dota 2 و CSGO و Team Fortress 2، دارای سیستم لوت باکس خودشان هستند. نکته اینجاست که بسیاری از این لوت‌باکس‌ها برای باز شدن نیاز به یک کلید مخصوص دارند. این کلیدها پولی هستند و با خرید آن‌ها از بازی (یا سایر کاربران، چه به صورت پولی و چه ترید)، می‌توانید آن لوت باکس‌ها را باز کنید. کاربرد بهتر آن‌ها چیست؟ فروخته شدن در مارکت استیم.

تا سال‌ها، کلیدهای CSGO حکم یک جور واحد پولی مجزا در استیم داشتند. از آن جایی که عملا یک بازار سیاه پشت این کلیدها راه افتاده بود و حتی پای پولشویی هم وسط آمده بود (داستانش طولانیست)، ولو محدودیت‌های بیشتری روی خرید، فروش و ترید کردن کلیدهای این بازی اعمال کرد. این باعث شد تا کاربران استیم رو به کلیدهای Team Fortress 2 آورند.

بر خلاف کلیدهای CSGO، تنها یک نوع کلید TF2 با نام Mann Co. Supply Crate Key وجود دارد و نیاز نیست نگران گیج شدن و خرید آیتم اشتباه باشید. کاربران فروشنده‌ای در استیم فعالیت می‌کنند که کارشان فروش همین کلیدهاست. با پیدا کردن یک فروشنده معتبر می‌توانید از او به تعداد دلخواهتان کلید خریداری کنید و او هم کلیدهایتان را به صورت یک trade offer به شما ارائه می‌دهد.

  • توجه: حواستان را حسابی جمع کنید. در این مواقع شما با فردی سر و کار دارید که هیچ نشانی‌ای از او در دستتان نیست. مسلما در چنین وضعیتی پتانسیل کلاهبرداری بالا می‌رود و قطعا هم شما دلتان نمی‌خواهد پولتان را دو دستی تقدیم یک دزد کنید. پس قبل از هر خریدی، پروفایل استیم فروشنده را بررسی کنید؛ با رفتن به Inventory او، موجودی آیتم‌هایش را چک کنید و نگاهی به کامنت‌های پروفایلش بیاندازید. حتما هم از دوستان خود درباره اعتبار فروشنده پرس و جو کنید. پس از اطمینان از معتبر بودن شخص فروشنده، او را در استیم اد کنید و به او پیام دهید. روی لینک مشکوکی کلیک نکنید و به یاد داشته باشید که آیتم‌های شما باید به صورت یک Trade Offer داخل خود استیم به شما تحویل داده شوند.
  • توجه ۲: مطمئن شوید که برنامه استیم را روی گوشی خود ریخته‌اید و Steam Guard اکانت خود را هم فعال کرده‌اید. در غیر این صورت، Trade Offer شما تا ۱۴ روز قفل می‌ماند و تا آن موقع نمی‌توانید به کلیدهای خود دسترسی داشته باشید.

برگردیم سر اصل مطلب. حالا شما از فروشنده مد نظر خریدتان را انجام داده‌اید، با قبول کردن Trade Offer کلیدهایتان را دریافت کرده‌اید و حالا می‌خواهید با فروششان در مارکت حساب خود را شارژ کنید. به Inventory خود بروید و وارد بخش Team Fortress 2 شوید تا کلیدهایتان را ببینید. با کلیک کردن روی هر کدام می‌توانید گزینه Sell را مشاهده کنید.

با کلیک کردن روی Sell، صفحه‌ای کوچک مشاهده می‌کنید که یک گراف از تاریخ قیمت آن آیتم، به همراه دو باکس برای پر کردن شامل می‌شود؛ Buyer Pays و You Receive. اولی مبلغیست که شخص خریدار به شما پرداخت می‌کند و دومی مبلغیست که پس از حساب شدن کمیسیون ۱۵ درصدی استیم به اکانت شما افزوده می‌شود.

با ورود به صفحه کلید در مارکت، می‌توانید قیمت خرید و قیمت فروش آن را مشاهده کنید. منطبق با آن‌ها روی کلید قیمت بگذارید و آن را در مارکت لیست کنید. حالا باید مدتی صبر کنید (که اگر قیمتتان منطقی باشد زیاد طول نخواهد کشید) تا کلیدتان به فروش برود. اما به طور کل، حساب و کتاب این قسمت بر عهده خودتان است؛ اگر عجله دارید و فورا می‌خواهید کلیدتان را آب کنید، قیمتتان را طبق قیمت‌های فروش تنظیم کنید تا درجا حسابتان را شارژ کنید. اگر عجله‌ای ندارید و می‌خواهید مبلغ بیشتری به جیب بزنید، می‌توانید قیمت را منطبق با لیست خرید یا حتی بالاتر تنظیم کنید و منتظر فروش رفتن کلیدها باشید. به طور کل، می‌توانید انتظار داشته باشید که بین ۲.۲ تا ۲.۳ دلار (در هر ریجنی که باشید) از هر کلید دریافت کنید.

خلاصه‌اش این شد که شما یک فروشنده معتبر پیدا می‌کنید، با توجه به قیمتی که بالا گفتیم به تعداد مورد نیاز خود کلید می‌خرید، آن‌ها را در مارکت به فروش می‌رسانید و اکانتتان را شارژ می‌کنید. لازم به ذکر است که با توجه به روند سخت‌گیرانه استیم در ماه‌های اخیر و همچنین سابقه کلیدهای CSGO، بعید نیست که کلیدهای TF2 نیز در آینده دچار مشکل شوند.

پس از شارژ شدن والت استیم، پروسه خرید بازی همانند قبل خواهد بود و لازم نیست نگران محدودیت جدید باشید. شخصا هم همزمان با نوشتن این مطلب خریدی در استیم داشتم و می‌توانم تایید کنم که هیچ مشکل خاصی در خرید بازی‌ها به وجود نیامده است. اما کلا، بدون این که زیادی جوگیر و نگران به نظر برسم، پیشنهاد می‌کنم که خریدهای خود را زودتر انجام دهید. با این که قطع کامل دسترسی ایرانیان به استیم بسیار بعید به نظر می‌رسد، اما احتمال اعمال محدودیت‌های جدید همچنان وجود دارد. پس تا قبل از سخت‌تر شدن احتمالی وضعیت سعی کنید هر چه که می‌خواهید را تهیه کنید.

  • ادمین ..

steam

استیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">