گیم مدیا

سایت گیم مدیا با هدف کمک برای رفع مشکلات کامپیوتری و موبایلی ساخته شده است.

گیم مدیا

سایت گیم مدیا با هدف کمک برای رفع مشکلات کامپیوتری و موبایلی ساخته شده است.

با سایت گیم مدیا همراه ما باشید تا به دنبال حل مشکلات شما در فضای گیم و تکنولوژِی برویم.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راهنمای مشکلات فن لپتاپ

شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۲:۴۵ ق.ظ

امروزه خیلی از دانشجویان به منظور تحصیل از لپتاپ استفاده میکنند تا بتوانند آن را حمل کنند که در این میان لپتاپ ها برای خنک کردن قطعات از فن استفاده میکنند که این فن های خنک کننده ممکن است دچار مشکلاتی شوند.

در صورت تعمیر سریع  فن با روش های زیر،مشکل جدی نمیشود.

1.گرد و غبار

شایع ترین مشکل فن های خنک کننده لپتاب،وجود گرد و غبار بر روی سطح فن است که با باز کردن لبتاب و تمیز کردن فن با یک پارچه ی ساده،مشکل حل میشود و فن روشن خواهد شد.

      نحوه ی تعمیر فن لپتاپ   

2.استفاده از خمیر سیلکون

خمیر های سیلکونی که در فن های لپتاپ وجود دارند باید هرچند مدت یک بار تعویض شوند تا فن و دمای سیستم بالا تر از حد استاندارد نرود و رایانه همراه شما به مشکل برنخورد.

3.سطح و مکان رایانه

سیستم خود را بر روی مکانی قرار دهید که دم و بازدم هوا در لبتاب و فن به راحتی شکل بگیرد و به نوعی فضا بسته نباشد.نکته دیگر این قضیه این است که رایانه لپتاپ خود را نزدیک بخاری یا شوفاژ قرار ندهید و سعی کنید آنرا بر روی سطح های متعادل یا نیمه سرد قرار دهید.

                    مشکلات فن لپتاپ های مختلف

اگر از راه های بالا استفاده کردید و به نتیجه خوبی رسیدید،برای جلوگیری از سوختن فن و مشکلات اینچنینی باید کار های ساده ای انجام دهید و روش محافظت از فن لپتاپ را مطالعه نمایید.

4.تعویض فن

اگر با انجام تمام گزینه های بالا به نتیجه ای نرسیدید،به یک متخصص کامپیوتر و رایانه مراجعه کنید تا در صورت تست در محل تعمیرگاه و سالم نبودن قطعی فن،یک فن جدید تهیه و نصب نمایید.

خلاصه روش ها:

  1. پاکسازی گرد و غبار
  2. استفاده از خمیر سیلکون
  3. گزاشتن رایانه بر روی سطح مناسب
  4. تعویض فن در صورت سالم نبودن قطعی

توجه داشته باشید در زمان خرابی فن سعی کنید لپتاب را روشن نکنید و یا اگر روشن کردن آن ضروری بود از آن کار سنگین نکشید و در کمتر از 10 دقیقه با نگه داشتن دکمه power به مدت 5 ثانیه رایانه را خاموش نمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">