گیم مدیا

سایت گیم مدیا با هدف کمک برای رفع مشکلات کامپیوتری و موبایلی ساخته شده است.

گیم مدیا

سایت گیم مدیا با هدف کمک برای رفع مشکلات کامپیوتری و موبایلی ساخته شده است.

با سایت گیم مدیا همراه ما باشید تا به دنبال حل مشکلات شما در فضای گیم و تکنولوژِی برویم.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

مسدود شدن کلش در ایران!تحریم سوپر سل!

جمعه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۰۴ ق.ظ

چند سالی است که کافه بازار با شرکت سوپرسل قرار داد رسمی امضا کرده و علاوه بر پشتیبانی فارسی برای کاربران ایرانی  امکان خرید محصولات کلش اف کلنز و کلش رویال را بصورت ریالی و با کارت بانکی را نیز فراهم نموده است اما بمبی که ساعاتی قبل (19 شهریور 99) در میان جامعه کلش بازان ایران منفجر شد و همگی را به شوک فرو برده اطلاعیه رسمی این مارکت مبنی بر عدم تمدید قرارداد از طرف سوپرسل و پایان هرگونه همکاری آن با ایران است! طبق این اطلاعیه علاوه بر حذف پرداخت ریالی برای کاربران ایرانی ، مسدود شدن کلش اف کلنز و دیگر بازی های سوپرسل ازجمله کلش رویال نیز محتمل است و این یعنی قطع دسترسی میلیون ها کاربر فعال از بازی مورد علاقشان!

این اطلاعیه ای است که کافه بازار ساعاتی قبل در بخش توضیحات دو بازی کلش اف کلنز و کلش رویال منتشر کرده است اما از آنجایی که هنوز بیانه ای رسمی از سوی خود سوپرسل منتشر نشده بسیاری از کاربران در سردرگمی به سر میبرند! آیا این اطلاعیه به معنی پیروی سوپرسل از تحریم های آمریکا و مسدود شدن کلش اف کلنز – کلش رویال است؟

یا اینکه با لغو قرارداد بین کافه بازار و سوپرسل تنها پرداخت ریالی است که غیر فعال میشود؟ نکته جالب دراینباره اینجاست که بیش از نیمی از سهام شرکت سوپرسل اکنون متعلق به تنسنت غول بازی سازی چین است پس با این وجود چرا یک شرکت چینی باید اقدام به تحریم بازیکنان ایرانی کند؟

سه امکان و سناریو برای این مورد وجود دارد که به بررسی آن میپردازیم :

اول : حذف کلش اف کلنز و کلش رویال از کافه بازار

اولین پیش بینی این است که فقط بازی های سوپرسل از کافه بازاز حذف گردد و پرداخت زیالی از این بازی ها پس از آپدیت های جدید حذف شود ، همانطور که ممکن است بدانید نسخه های کافه بازار دارای فایل های حداگانه میباشد ، اگر به مطلب دانلود کلش اف کلنز و دانلود کلش رویال مراجعه نمایید برای پرداخت ریالی نسخه ی گوگل پلی فایل های جداگانه ای وجود دارد که کاربران میتوانند بر اساس نیاز خود دانلود نمایند.جالب است بدانید برای کشورهای دیگر نظیر ترکیه ، چین و … نیز فایل های جداگانه و در فروشگاه های داخلی آن ها ارائه میشود.

در ایران نیز از 3 سال پیش چنین رویدادی رخ داد و بازیکنان میتوانستید از طریق دانلود از کافه بازار نسخه های پرداخت ریالی را با قیمت های فوق العاده مناسب تهیه نمایند.

پس در سناریو اول پس از 9 مهر 99 پیش بینی میشود بازی از برنامه کافه بازار حذف میشود و دیگر کاربران دسترسی به دانلود و اجرای بازی نخواهند داشت ، اما علاقه مندان بتوانند از طریق گوگل پلی و بدوگیم بازی را دریافت و بدون مشکل اجرا نمایند.در واقع همه چیز به همان روال سه سال پیش بر میگردد و پرداخت های درون برنامه بازی هم توسط سایت های نظیر گیم سیتی (فروشگاه جم و پول های درون برنامه ای بازی ها) انجام میشود.

سناریو دوم : مسدود شدن آیپی هایی که از ایران قصد بازی دارند

اما یک پیش بینی دیگر هم وجود دارد و آن این است که بازیکنانی که قصد داریند از داخل کشور ایران متصل شوند با پیامی مبنی بر تحریم و یا حتی عدم امکان اتصال بازی مواحه شوند ، همانند این مورد را در طی این سال ها برای بسیاری از برنامه ها ، سایت ها و بعضاً بازی های موبایلی و کامپیوتری داشته ایم ، ملموس ترین نمونه بازی فورتنایت میباشد که هنگام لاگین کردن با ایپی ایران با پیامی مبنی بر اینکه :

این بازی برای کره شمالی ، ایران و سوریه تحریم میباشد

مواجه میشوید ، کاربران ایرانی در طی این مدت که چنین مشکلات ناعادلانه ای  بوجود آمده از ابزارهای دور زدن تحریم و .. استفاده نموده اند ، درست است که معضلاتی را ممکن است برای بازیکن نظیر کند شدن ، ورود ناموفق و .. بوجود بیاورد ولی کار راه انداز بوده.

سناریو سوم : تحریم کامل کاربران کلش اف کلنز و کلش رویال ایرانی

اما بدترین پیش بینی از این اطلاعیه سوپرسل تحریم کامل و مسدود کرن اکانت های بازیکنان Clash of clans و Clash royale توسط سوپرسل میباشد! بدین صورت که اکانت های بازیکنان ایرانی که از قبل شناسایی شده توسط سوپرسل به صورت کامل مسدود و امکان بازی کردن نداشته باشند! البته این دیگر شبیه تنبیه و کمی بدور از ذهن است ، اما در بین پیش بینی ها خود این را مد نظر میگیریم.


همانطور که سوالات زیادی در میان کاربران مطرح است ، جواب های بسیاری نیز وجود دارد که نمیتوان دقیقا فهمید کدام یک علت اصلی ماجراست! تحریم های آمریکا یا نارضایتی سوپرسل از تعرفه پایین فروش محصولاتش در بازی؟ همانطور که میدانید گلد پس کلش اف کلنز قیمتی در حدود 5 دلار برای فعالسازی دارد که با نرخ این روزهای دلار در بازار ایران قیمت نهایی خرید آن میبایست بالای 120 هزار تومان باشد درحالی که کافه بازار آن را تنها با قیمت 30 هزار تومان به کاربران ایرانی میفروشد یعنی کمتر از 2 دلار!!!

بر اساس اخبار اختصاصی که از سوپرسل گرفتیم دست کم مطمعن شدیم که بیانیه کافیه بازار کاملا حقیقت دارد و شایعه نیست اما برای فهیمدن این موضوع که مسدود شدن کلش اف کلنز و تحریم کاربران ایرانی از طرف سوپرسل تا چه اندازه صحت دارد باید منتظر اطلاعیه رسمی سوپرسل باشیم که با توجه به تاریخ تعیین شده از طرف کافه بازار یعنی 30 سپتامبر ، شنیدن خبرهایی از سوپرسل مدت زیادی به طول نمی انجامد! درصورتیکه این موضوع دقیقا همانطوری باشد که کافه بازار اطلاع رسانی کرده باید منتظر قطع دسترسی بازیکنان تا حدود یک ماه دیگر در آپدیت بعدی بازیها باشیم.

مسدود شدن کلش اف کلنز - تحریم ایران از سوی سوپرسل - بسته شدن کلش - مسدود شدن کلش رویال - فیلتر کلش - فیلترینگ کلش اف کلنز - بسته شدن کلش در ایران

این مطلب بصورت لحظه ای و به محض انتشار اطلاعات جدیدتر بروزرسانی میشود…

  • ادمین ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">